Disciplina personală

După o săptămână plină care a început de sâmbăta trecută, mă gândisem inițial să nu postez nimic astăzi. Era răul cel mai bun, eu nu mă chinui să scriu un articol cam tras de păr și nici nu le consum timpul, cu „apă de ploaie”, celor care citesc. Aproape un acord convenabil!

Totuși știu foarte bine că angajamentul meu, nu neapărat față de cineva, cât față de mine, este să scriu aici și duminică și joi. Atunci când îmi permit să deviez de la lucrurile pe care singur mi le impun, devin mai mic, mai de disprețuit în proprii ochi pentru neglijența de care dau dovadă. Până la urmă se validează faptul că acțiunile executate cu o anumită frecvență mi se fixează în comportament și în consecință fac parte din cine sunt.

Și dacă nu sunt disciplinat în ceea ce fac înseamnă că mă abat de la cine sunt eu; că lucrurile pe care le fac diferit față de cum mi-am propus pot fi doar lipsite de substanță, false. Sunt oameni recunoscuți pentru răbdarea și perseverența cu care au realizat același lucru timp de 30, 40, 50 de ani, uneori din ce în ce mai bine, alteori fără schimbări mari.

Modelul adoptat de acești oameni este inspirațional pentru mine, dar nu destul pentru a mă motiva în a-i urma. Contextul e foarte important și până la urmă nu schimbările sunt greșite, sau faptul că unele lucruri le fac diferit. Greșită poate fi decizia de a merge într-o direcție sau alta.

Să îmi doresc să fiu mai mult decât până acum, sau mai bun e firesc, dar să știu că tot eu sunt, indiferent de cămașă.

E clar, pentru mine, din momentul în care încep să-mi pun întrebări dacă trebuie să mă implic într-o acțiune sau nu, dincolo de planificare și motivație, o singură întrebare rămâne de rezolvat: „este important pentru mine să fac asta?”. Dacă răspunsul nu apare imediat, ori nu este important și nu merită efortul, ori cele două răspunsuri nu aduc rezultate foarte diferite.

E adevărat, de multe ori alegerile cele mai rapide sunt bazate pe angajamentele pe care mi le iau. Ele sunt o parte din automatismele mele, deci cu atât mai mult voi acorda atenție educării și „programării” acestora. Să-mi intre în obicei să fiu aici duminică și joi.

Lasă un răspuns

