Cum e lumea ta?

Te întreb pentru că e unul dintre cele mai vagi concepte pe care le știu și care acceptă multe definiții. Lumea care ne înconjoară, lumi paralele, lumea bună, schimbă lumea, ce zice lumea, lumea e rea, lumea e a mea, lumea e mică, lumea e frumoasă, și așa mai departe.

LÚME s. 1. v. univers2. sistem planetar, sistem solar. 3. glob, pământ, (rar) mapamond. (A făcut înconjurul ~ii.) 4. v. natură5. oameni (pl.).  (Era multă ~ acolo.) 6. v. omenire7. (fig.) suflare. (Toată ~ dormea.) 8. v. societate

De curând mi-am explorat și eu limitele lumii mele, mai mult de curiozitate, ce cuprinde și până unde se întinde. După cum am arătat și mai sus nu are un singur sens, iar eu mă rezum la trei dintre ele:

– Lumea în sens general – acea parte a omenirii care mi se pare tangibilă, oamenii și locurile în care trăiesc, practic dimensiuni culturale cu care am luat contact direct sau prin lectură, fotografii, filme, muzică.

– Lumea în sens restrâns – oamenii la care mă raportez, despre care vorbesc și care vorbesc despre mine, oameni cunoscuți și necunoscuți care au sau pot avea un efect asupra mea, acei oameni care sunt la doar câteva minute de mine, dacă ar fi să credem un studiu interesant.

– Lumea cotidiană – familia, prietenii, colegii, oamenii din RATB, din metrou, de pe stradă, de la cafenea, cu care am un minim de interacțiune și toate lucrurile de care se înconjoară aceștia (prin urmare și eu trăiesc în combinația asta de micro-medii individuale).

Tot ce am scris mai sus este de fapt o introducere mai largă pentru că există o competiție de antreprenoriat social ce își propune să schimbe lumea numită Social Impact Award. O competiție internațională pentru studenții din Austria, Cehia, România și Slovacia care dacă au o idee de afacere care în același timp are un impact pozitiv în societate poate primi, după ce trece de mai multe etape preliminare, o finanțare inițială între 2000 și 4000 Eur pentru implementare.

Una dintre etape este chiar votul comunității, pentru că până la urmă oamenii aleg care e problema care le afectează cel mai mult calitatea vieții și pe care o vor cel mai repede rezolvată: vă invit așadar să aruncați o privire pe cele 10 idei finaliste și să alegeți 3 pe care le considerați prioritare (alegeți proiectele și vă logați cu un cont de Facebook, Twitter sau lăsați o adresă de e-mail pentru validarea votului).

În continuare, vă voi prezenta foarte pe scurt ideea cu care particip eu și încă doi prieteni, George și Maria, în această finală care depinde de aprecierea voastră (sau de lipsa acesteia). E vorba despre veșnica problemă a câinilor comunitari despre care nu numai că aud la știri de când mă știu, dar mi se pare incredibil că nu s-a găsit o soluție (sau un set de soluții) până acum deși mulți responsabili ai autorităților au tot fentat situația asta.

George are această inițiativă, Dog’s Job, pentru care am prins drag, de integrare a câinilor, sau cel puțin a unei părți dintre ei, în comunitate fără a deveni o povară pentru bugetul public, ba dimpotrivă, având o contribuție reală la economia locală. Aceștia ar fi luați de pe stradă, evaluați, dresați și plasați în companiile de securitate.

Filmulețul de mai jos indică o parte din strategia afacerii (care este în continuă evoluție, iar feedback-ul vostru e de dorit și foarte apreciat).

Bonus: Cine ghicește intervalul orar (1h) în care a fost făcut filmulețul primește o fotografie cu un drăguț câine maidanez. Să spunem doar că fețele noastre și greșelile din video sunt cel mai bun rezultat dintre mai multe scene filmate la ora respectivă.

P.S. Pentru mai multe detalii și informații despre antreprenoriatul social, recomand site-ul Changemakers.

2 gânduri despre „Cum e lumea ta?

  1. alacut

    Foarte faina ideea. Dar ati considerat nevoile firmelor de securitate? De cati caini e nevoie, de la ce varsta pot fi dresati, ce rase de caini sunt utile pentru asa ceva sau daca oricare dintre ei, inclusiv maidanezi, sunt potriviti?

    Răspunde
    1. mihaidima Autor post

      O nevoie exista, insa un studiu concret necesita destul de multe resurse si este in plan. Ne-am gandit si noi la procesul de „matching” de aceea cainii vor fi mai intai evaluati si apoi intra in etapa de dresaj daca este cazul

      Răspunde

Lasă un răspuns

