Stop stopping yourself! Stop wasting your time!

Nu visez aproape niciodată, iar atunci când o fac nu îmi amintesc foarte mult, doar crâmpeie fără vreun înțeles anume. Deasemenea, nu cred în oniromanție/interpretarea viselor, de data asta însă, am visat ceva ce îmi doresc să împărtășesc.

Înainte de asta, vă mai spun despre unul dintre cei mai buni prieteni  și unul dintre cei mai tari oameni pe care i-am cunoscut. Proaspăt absolvent al unei universități din Anglia, pot spune că îl admir pentru tot timpul pe care l-a petrecut acolo.

Sacrificii enorme din punct de vedere financiar, din punct de vedere al despărțirii de prieteni, și din punct de vedere al timpului petrecut învățând și exersând noțiunile respective (să spunem doar că au implicat foarte multă fizică).

Tipul de om care e în stare să se dedice și să muncească 80-100 ore pe săptămână pentru a ajunge la acel nivel pe care și-l dorește și pentru a obține rezultatele de care să fie mulțumit (iar ștacheta e sus, dincolo de câmpul vizual al multora dintre noi).

Nu știu tot ce a făcut pe acolo, dar cred că am fost destul de apropiat de el și am mai și interacționat prin cercul solid de prieteni comuni. Are și un frate mai mic la liceu (fie vorba între noi, nu mai e mic demult) care tinde și el să aibe aceeași sclipire, cred că e o chestie din familie.

Să revin la visul meu. O noapte scurtă cere o dimineață lungă, de data asta însă, o scenă de câteva secunde m-a făcut să sar din pat mai devreme decât îmi planificasem, un pic speriat și totuși proaspăt pentru o zi plină.

Am visat că prietenul meu îi dădea sfaturi fratelui lui. Nu știu de ce m-am gândit fix la dialogul ăsta (și nu știu de ce în engleză), însă mi-au rămas întipărite în minte cele două exclamații spuse pe tonul lui flegmatic, ușor grăbit și hotărât:

Stop stopping yourself!

Stop wasting your time!

Și într-un fel ciudat, am simțit că astea erau cuvinte adresate mie și cazierului meu bogat de pierdere a timpului, și conștiința mi s-a întors pe dos de nu am mai putut să închid un ochi după aceea.

IMG_7176

Poate fi totuși adevărat că visăm lucrurile la care ne gândim cel mai mult și poate fi o cauză a articolului despre potențialul din noi, scris acum câteva zile.

Sau poate erau vorbele pe care aveam nevoie să le aud de la prieten, fie și în vis.

Ca și Voiculescu care a scris „Ultimele sonete închipuite ale lui Shakespeare”, eu mă simt ca și când aș fi scris „Primele sfaturi imaginate ale unui prieten din Anglia”.

Încetează să-ți mai pui piedici! Nu-ți mai irosi timpul!

Trăim într-o lume nebună, nebună de tot, și asta nu e dificil, însă ceea ce nu ne dă pace este goana după succes. Ne transformă gândirea, ne populează visele și pentru el alergăm zi de zi. Nu îl distingem cu ușurință și nu găsim căile care să ne ducă aproape de el.

Dar întotdeauna am crezut, și îmi mențin părerea, că pentru a obține ceea ce ne dorim cu adevărat (din tot sufletul!) tot ce avem de făcut este să ne mutăm din fața trenului voinței noastre.

Eu cel puțin, aș putea face o listă generoasă cu lucrurile cu care mă sabotez. Dar acum aș face-o doar ca să-mi clarific mie ce să evit din acest moment înainte!

Lasă un răspuns

